تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/01/29 - 08:26
کد خبر: 501742

در روزنامه های امروز کشور چه گذشت؟!

وعده صادق/ پوتین: پاسخ ایران بهترین روش تنبیه متجاوز بود

وعده صادق/ پوتین: پاسخ ایران بهترین روش تنبیه متجاوز بود

مطبوعات امروز کشور با گذشت چند روز از حمله ایران به رژیم صهیونیستی ،تیتر اصلی خود را با پوشش موضوع تلفات جانی مالی و خسارت های وارده از حمله وعده صادق و اعترافات رژیم صهیون نوشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همزمان با وقوع عملیات (وعده صادق) ایران در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و حمله پهپادی و موشکی به خاک اسرائیل بسیاری از مطبوعات امروز به این موضوع پرداختند که در این گزارش قصد داریم ضمن مرور مهمترین اخبار روز به حواشی و اتفاقات پیرامون این موضوع نیز گریزی بزنیم که در ادامه می‌خوانید.

روزنامه کیهان صفحه اول خود را با این تیتر اغاز کرد: هماهنگی دیپلماسی و میدان راز موفقیت عملیات «وعده صادق»

یکی از مهمترین دستاوردهای حماسه بامداد یکشنبه، هماهنگی کامل بین دیپلماسی و میدان و هم‌افزایی وزارت امور خارجه و نیروهای مسلح کشورمان است. ثمره این اتحاد مقدس، پیروزی توأمان کشورمان چه در حوزه نظامی و بازدارندگی و چه در صحنه دیپلماسی و حقوق بین‌الملل در برابر دشمنان بود. فعالیت سازنده، هوشمندانه و همچنین حداکثری وزارت امور خارجه در حوزه روشنگری و همچنین اشاره به حق قانونی ایران در دفاع مشروع و پاسخ به رژیم اشغالگر قدس در کنار همراهسازی دیگر کشورها و بالاخص ابرقدرتهای جهانی همچون روسیه و چین، منجر به این گشت که جلسه شورای امنیت علیرغم فشار وقیحانه طرفین غربی به صحنه پیروزی دیپلماتیک ایران و مفتضح شدن رژیم صهیونیستی بدل گردد.

وطن امروز نوشت: درمانده

رژیم خبیث طی ۳ ربع قرن موجودیتش، همواره در تلاش بوده در داخل سرزمین‌های اشغالی و پیرامون آن، هر چه بیشتر و بیشتر برای خود فضا‌سازی کند. این هم از ماهیت صهیونیستی این رژیم، مطابق همان توهم تلمودی گستردگی سرزمین موعود بنی‌اسرائیل از نیل تا فرات یا از کوه صهیون تا رود جیحون نشأت می‌گیرد و هم یک ضرورت ژئوپلیتیک برای رژیمی است که اساسا به عنوان پادگان غرب در میانه خاورمیانه، لازم بوده یک قدرت منطقه‌ای باشد. دست و پا زدن صهیونیست‌ها برای توسعه سرطانی قلمرو و حوزه نفوذ سرزمینی خود، به واقعیات جغرافیایی هم مربوط می‌شود.

سرزمین فلسطین که تحت اشغال اسرائیلی‌ها قرار گرفته، عرض کمی دارد که در عریض‌ترین نقطه - بین مرز رفح تا ساحل جنوبی بحرالمیت - تنها به 115 کیلومتر می‌رسد؛ مسافتی که یک خودروی معمولی می‌تواند در یک ساعت طی کند یا یک موشک عادی حزب‌الله لبنان می‌تواند به راحتی نقطه‌زنی کند. به طور معمول این عرض بسیار کمتر هم هست. یک جت جنگنده نسل سوم می‌تواند فاصله 73 کیلومتری رود اردن تا دریای مدیترانه را در 4 دقیقه طی کند.

ایران تیتر اصلی خود را اینگونه نوشت: پوتین: پاسخ ایران بهترین روش تنبیه متجاوز بود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز گذشته با شماری از مقام‌های بلندپایه خارجی از جمله رئیس جمهور روسیه و امیر قطر تلفنی گفت‌و‌گو کرد. رئیس جمهور در گفت‌و‌گوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه ضمن قدردانی از موضع اصولی و سازنده دولت روسیه در قبال دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، این اقدام تروریستی را نقض صریح قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون وین و تهدیدی جدی علیه صلح‌ بین‌المللی دانست و تصریح کرد: نقش مخرب امریکا و برخی کشورهای غربی و بی‌عملی و ناکارآمدی نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت در برخورد با اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه موجب شد، جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کند.رئیس جمهور با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شده است، تأکید کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد.

خراسان امروز را این طور شروع کرد: اعترافات قطره چکانی تل آویو

اطلاع از واقعیت‌های بیشتری از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل، نیاز به صبر راهبردی ندارد. کمی صبر معمولی کافی است تا اعترافات جدیدی از زبان اسرائیلی‌ها شنیده شود که چه ضرباتی دریافت کردند. درست مثل آمریکایی‌ها که بعد از حمله به عین الاسد گفتند، چیزی نشد اما بعدتر، واقعیت را به شکل قطره‌چکانی بیان کردند.برای این که کمی درک کنیم چرا اسرائیلی‌ها به همه واقعیت اذعان نمی‌کنند، باید کمی به آن ها حق بدهیم و باید وضعیت آنان را درک کنیم. هضم حجم خسارت نخستین حمله ایران به اسرائیل، در تل‌آویو کمی زمان نیاز دارد. به خصوص وقتی که آمریکا هم از همان ابتدا (از بیم آغاز یک جنگ منطقه‌ای) مکرر در گوش تل‌آویو توصیه کند که پاسخ نظامی به ایران ندهد.

درد حمله، این جا بیشتر است؛ ضربه را دریافت کنی و مهم ترین پشتیبان و متحد هم بگوید واکنش نشان نده. این مفهوم، تحلیلی سیاسی یا مطبوعاتی نیست، بلکه برآمده از سخنان خود اسرائیلی‌هاست. روز گذشته سی.ان.ان به نقل از دو مقام مسئول نوشت، برای اسرائیل سخت است که اولین حمله ایران به «خاک اسرائیل» را بی‌پاسخ بگذارد. آن ها می گویند، نمی‌شود. باید یک پاسخی داده شود.این حسی که اسرائیلی‌ها به دیگران منتقل می‌کنند و بیتابی نشان می‌دهند، اصلا با بیان مواضع اولیه پس از حمله تنبیهی ایران تطابق ندارد.

جوان نوشت: کابوس تکرار شرارت

جنگ روانی اسرائیل علیه ایران پس از «وعده صادق» به اوج رسید، اما فرار تل‌آویو از جنگ واقعی عیان شد. وزیر جنگ صهیونیست‌ها درست گفت که «ما مستظهر به پشتیبانی بزرگ‌ترین قدرت‌های جهان هستیم، اما ایران تنهاست و هیچ‌کس را ندارد»، اما وقتی سخنگوی ارتش اسرائیل کنار بدنه بالستیک‌های ایران رفت تا تهدید ایران را به «زمان و مکان» مناسب محول کند، و حالا که نرخ بلیت هواپیما از تل‌آویو به پایتخت‌های اروپایی ۱۰ برابر شده است، معلوم شد که چه کسی در جنگ غلبه دارد، «ایران تنها» یا «صهیونیسم مستظهر به ابرقدرت‌ها».

جام جم در صفحه خود نوشت: رسوایی پس از رسوایی

حال با گذشت سه روز از تنبیه موشکی و پهپادی رژیم خبیث صهیونیستی که در 50 سال اخیر بی‌سابقه بود و اساسا نظم نوین را چند مرحله پیش برد،بازی رسانه های دشمن بعد از این  تحقیر تاریخی به سمت عملیات روانی رفته است، به این معنا که رژیم قصد دارد تاکتیک روانی را درباره ایران اجرا کند اما این بازی از پیش باخته است. باید کمی وسیعتر به میدان نگاه کنیم؛ اولا مجموعه اخبار منتشره در خصوص حمله رژیم اشغالگر نشان میدهد عملیات روانی  درباره پاسخ تل آویو به تهران به نفع آمریکا همچنین به امید برهم زدن فضایز نشاط آور و غرورانگیز داخلی ایران است.


رسالت امروز خود را اینگونه آغاز کرد: مردمی سازی مقدمه ثبات اقتصادی

این روز ها با توجه به تحرکات سیاسی در منطقا پیش از هر زمان دیگر این سوال مطرح می‌شود که چرا تلنگر های سیاسی،اقتصاد ایران را با چالش های جدی مواجه می‌کند و در نهایت منجر به اختلال در وضع معشیت مردم می‌شود.

شرق صفحه اول خود را اینگونه شروع کرد: مورد عجیب «پنجشنبه» ها

ماجرای تعطیالت ایرانیها سر دراز دارد. از شایعات بی‌اساس درباره تعداد بالای روزهای تعطیل در تقویم کار ایرانیها و ساعات کم کار آنان در مقایسه با سایر کشورها گرفته تا روزهای تعطیل پایان هفته، همه و همه سالهاست بحث داغ محافل گوناگون است و به جایی نمیرسد. سرانجام دولت سیزدهم در آذر سال ۱۴۰۱ الیحهای برای افزایش روزهای تعطیل پایان هفته روانه مجلس کرد، اما این الیحه آنجا هم به در بسته خورد؛ چراکه بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر نبودند به توصیه فعالان اقتصادی عمل کنند و روزهای جمعه و شنبه را به عنوان روزهای تعطیل پایان هفته در نظر بگیرند.

منطق فعالان اقتصادی آن بود که بازارهای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و با روز جمعه تقویم ایران، عمال حدود نیمی از روزهای سال تجارت خارجی کشور تعطیل است. بااینحال برخی نمایندگان با تعطیلی روز شنبه مخالف بودند و گفته میشود کار به استفتا از دفتر مراجع تقلید هم رسیده است، اما با وجود پاسخ مثبت، نمایندگان قانع نشدند و سرانجام کمیسیون اجتماعی مجلس تعطیلی روز پنجشنبه را تصویب کرد!

در پایان فرهیختگان این گونه نوشت: یک گام به نفع حقوق شهروندی

روز گذشته سند جدید تحول و تعالی قوه قضائیه که در ششم فروردین ۱۴۰۳ به تصویب غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه رسیده بود، ابلاغ شد. آنگونه که اژه‌ای گفته، این سند «نسخه به‌روز‌رسانی‌شده» سند تحولی است که در سال 99 و در دوره ریاست سید‌ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه ابلاغ شده بود. با وجود اینکه این سند در دوره رئیسی تدوین و ابلاغ شده بود و او کمی بعد با پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، ‌از قوه قضائیه جدا و اژه‌ای به ریاست این قوه رسید، اما رئیس جدید قوه با توجه به دستور رهبر انقلاب برای تداوم اجرای این سند، آن را در دستورکار قرار داد و 14 تیرماه 1400 در مراسم تکریم و معارفه روسای قوه قضائیه، محور فعالیت‌های قوه قضائیه را اجرای سند تحول دانست.

اژه‌ای یک هفته بعد از این مراسم در نخستین جلسه شورای عالی قوه قضائیه با صدور دستورات 10گانه بر ادامه مسیر تحول در این دستگاه تاکید کرد. از آنجایی که سند تحول قضایی سه‌ساله تدوین شده بود و عمر آن در پایان 1402 به پایان می‌رسید، مسئولان قضایی به‌روزرسانی این برنامه را بر اساس منویات امامین انقلاب، نخبگان و صاحبنظران در دستورکار قرار دادند. در راستای تدوین این برنامه قوه قضائیه حتی برای دریافت نظر صاحبنظران فراخوانی در شهریورماه سال گذشته منتشر کرد. نهایتا این برنامه پنج‌مرحله‌ای روز گذشته توسط رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد. در این برنامه قوه قضائیه برای ایجاد تحول در فرآیندهای قضایی هفت ماموریت طراحی کرده است. در ادامه ضمن تشریح چهارچوب برنامه تحول قوه قضائیه به طور خلاصه به این هفت ماموریت، چالش‌ها، عوامل، راهبردها‌ و راهکارهای مورد‌نظر قوه برای بهبود عملکرد پرداخته شده است.

گزارش از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top